Zmiany w integracjach z Facebookiem i LinkedInem - zobacz co musisz zrobić

Zmiany w integracjach z Facebookiem i LinkedInem - zobacz co musisz zrobić

co nowego

Do Twojego newsroomu/biura prasowego zaciągane są posty z Facebooka? Konieczna będzie autoryzacja aplikacji! W przeciwnym razie posty przestaną być zaciągane. Korzystałeś z integracji z LinkedInem? Niestety, nie będzie ona dalej możliwa

Integracja z Facebookiem

Dotąd posty z Facebooka zaciągane były bez konieczności autoryzacji aplikacji, która wykonywala te operacje. Sytuacja uległa jednak zmianie i aby kontynuować korzystanie z tej funkcjonalności, będziemy wymagali zalogowania się do Facebooka i udzielenia odpowiednich uprawnień dla naszej aplikacji. Proces będzie wyglądał dokładnie tak samo jak aktualnie w przypadku integracji np. z Instagramem.

Jak autoryzować konto?

Po zalogowaniu do systemu, odwiedź zakładkę mój profil:

facebook1.jpg

Następnie w zakładce Media społecznościowe kliknij Dodaj:

facebook2.jpg

Po wyborze Facebooka zostaniesz przekierowany do tego medium gdzie niezbędne będzie wpisanie loginu oraz hasła:

facebook3.jpg

Następnie wystarczy już tylko proces akceptacji naszej aplikacji:

facebook4.jpg

Pamiętaj, że musisz być administratorem fanpage'a, którego posty chcesz zaciągać. Jeśli administrujesz wieloma, w następnym kroku będzie możliwość wybrania właściwego:

facebook5

Po pomyślnym przeprowadzeniu operacji kanał powinien być widoczny na liście. Powiązanie konta pozwoli nam zaciągać posty tak, jak dotychczas.

Ostatni krok to upewnienie się, że zaciąganie postów z wybranego fanpage'a jest uruchomione. W tym celu wystarczy wejść do produktu Biuro prasowe, wybranie z dostępnych zakładek zakładki Ustawienia, a w ramach dostępnych ustawień odnaleźć kartę Social media. 

social-media

Z dostępnych opcji wybieramy Zewnętrzne źródła i upewniamy się, że na liście znajduje się nasz fanpage oraz jest oznaczony jako Aktywny

aktywne

Integracja z LinkedInem

Zaciąganie feedu z LinkedIna z kolei zawsze odbywało się pod uprzedniej weryfikacji, tak jak będzie to miało miejsce od dziś z Facebookiem. Niestety jednak LinkedIn postanowił globalnie zablokować wszelkie tego typu integracje. Oznacza to niestety koniec zaciągania postów z tego medium społecznościowego także w biurach prasowych, newsroomach i witrynach działających na naszej technologii. 

Możemy jedynie obiecać, że będziemy trzymać rękę na pulsie gdyby możliwość integracji z LinkedInem miała powrócić.