Eksperckie wideo? To działa i jest łatwiejsze niż myślisz! - case study

Zrób to lepiej

Eksperckie wideo. Jak można zgadywać - to forma komunikacji wideo, w której wypowiadają się osoby dysponujące wiedzą ekspercką. Komentują zjawiska, wydarzenia, rynek. To także forma video content marketingu, która w atrakcyjny dla odbiorcy sposób zwraca uwagę na problemy, ale może też podpowiadać działania konsumenckie.

Wideo, które informuje i edukuje, jest interesujące również dla wydawców mediów. Od zawsze potrzebowali oni ciekawych treści, a dziś coraz częściej preferują je w takiej formie – umożliwiającej wyświetlanie reklam i generowanie przychodów. 

Video content marketing z licencją dla mediów

Czyli: eksperckie wideo to forma content marketingu zakładająca stworzenie materiału, którym zainteresowane będą media. Jeśli materiał pobierze jedynie niewielki serwis lokalny - i tak przełoży się to na wiele odtworzeń. A jeśli mediów będzie więcej, i to nie tylko lokalnych (wideo daje na to szansę graniczącą z pewnością) - jeden materiał może doczekać się nawet kilkudziesięciu tysięcy odtworzeń. Dodatkowo wykorzystanie materiału w witrynie firmowej, newsroomie, kanale YouTube i mediach społecznościowych stanowi wartość samą w sobie.

Co i jak zamierzaliśmy osiągnąć

Przykłady, które zaprezentujemy poniżej, pokazują zjawiska interesujące dla wszystkich. To zwrócenie uwagi na zagrożenie boreliozą oraz bezpieczeństwo płatności bezprzewodowych. Oba przypadki są także znakomitą okazją do podpowiedzenia konkretnych działań. Oczywiście z odpowiednim wyważeniem przekazu w wypowiedzi i obrazie. 

Materiały zrealizowała redakcja infoWire.pl. Mimo wskazywania przez eksperta możliwych posunięć, nie straciły one obiektywizmu i charakteru materiału redakcyjnego. W praktyce absolutnie nie można traktować ich jako reklamy. Niemniej jednak podpis eksperta jasno wskazuje, jaka marka dzieli się wiedzą i podpowiada, gdzie szukać konkretnych rozwiązań.

Produkcja i dystrybucja wideo

By dostosować materiał do różnych odbiorców, wykorzystano kanały dystrybucji multimedialnej agencji informacyjnej infoWire.pl. Udostępniła ona film z pełnym montażem, uwzględniając wymogi urządzeń mobilnych (w tym miejscu warto wspomnieć, że dzięki napisom nasze wideo jest chętnie oglądane na urządzeniach mobilnych, bo również bez dźwięku przekaz jest zrozumiały). Dodatkowo przygotowano setkę, czyli wersję z surową wypowiedzią eksperta. Standard materiałów odpowiadał wymogom jakościowym także telewizji konwencjonalnych. 

Jakie były efekty

Materiał redakcyjny Ugryzienie kleszcza grozi nie tylko boreliozą odwiedzono w infoWire.pl ponad 600 razy i odtworzono w naszym playerze blisko 2000 razy. Zainteresował Radio Śląsk, Muzyczne Radio Dolny Śląsk, Akademickie Radio Centrum Rzeszów, Radio Sud, Horyzont TV Słubice i TV Tomaszów.

Doczekał się w sumie blisko 50 wartościowych publikacji, m.in. w: 

Z kolei materiał redakcyjny Płacisz kartą zbliżeniową? A czy jest ona odpowiednio zabezpieczona? odwiedzono w infoWire.pl ponad 1200 razy i odtworzono w naszym playerze ponad 1000 razy. Zainteresował Radio Olsztyn, Radio Łódź, Muzyczne Radio Dolny Śląsk, Telewizję NTL Radomsko (blisko 2 mln widzów), Kościerską Telewizję Internetową, Chojnice TV.

Doczekał się w sumie blisko 30 wartościowych publikacji, m.in. w:

Jak zacząć komunikować eksperckie wideo

Sztuka wystąpień przed kamerą nie jest tak trudna jak się wydaje i nie zawsze wymaga wcześniejszych doświadczeń medialnych. Wystarczy tylko i aż wiedza eksperta. A 5 zasad, jak ją wykorzystać w komunikacji firmowej przedstawiliśmy tutaj.

Jeśli masz pomysł – napisz na adres redakcja@infoWire.pl - i zrób z nami eksperckie wideo! 

 

Zobacz też infografiki prezentujące opisywane case studies (kliknij aby powiększyć):

case study infowire.pl infografika.jpeg case study infowire.pl infografika2.jpeg

 

Multimedialna agencja infoWire.pl jest marką należącą do firmy netPR.pl. sp. z o.o.