facebook web
Bądź panem i władcą - co może administrator?
16
marca
2017

Bądź panem i władcą - co może administrator?

Piotr Ślusarczyk
Piotr Ślusarczyk

Niedawno pisaliśmy o poziomach uprawnień użytkowników w panelu obsługi newsroomem oraz definiowaniu polityki ustawiania haseł. Jako uzupełnienie warto powiedzieć o tym co dodatkowo może super-użytkownik, czyli administrator.

Ciekawostka to fakt, że administrator wcale nie musi posiadać najwyższego poziomu uprawnień w „Biurze prasowym, „Komunikatorze” czy dowolnym innym produkcie. Ale… w dowolnym momencie sam może je sobie nadać ;) Podobnie jak może zarządzać uprawnieniami innych użytkowników, a także tworzyć i usuwać ich konta i wiele więcej.

Panel "użytkownicy"

Panele administracyjne dostępne są po najechaniu na ikonę klucza w prawym górym rogu pomiędzy nazwą użytkownika a przyciskiem „wyloguj”. Pierwszy z nich to „użytkownicy” i właśnie tam, jeśli jesteś administratorem, możesz zarządzać w/w kontami użytkowników oraz ich uprawnieniami.

stażysta 2.png

Oprócz uprawnień możliwe do zmiany są dane osobowe, mail i stanowisko. Jedyne czego modyfikować nie można, to brzmienia loginu danego użytkownika oraz, co jasne, jego hasła.

Panel "firmy"

Druga pozycja w rozwijanym menu, to „firmy”. Po kliknięciu na tą pozycję, ukazuje się widok wszystkich aktywnych firm. W przypadku biura marki zwykle widoczny jest jeden kafelek z logo i nazwą firmy. Jeśli Twoje biuro służy do obsługi wielu marek, to w tym miejscu pojawi się odpowiednio wiele kafelków.

admin1.png

Po kliknięciu na wybrany, zostaniesz przeniesiony do panelu modyfikacji ustawień firmy.

admin23.png

Możesz w nim zarządzać polityką ustawiania haseł, o czym również już pisaliśmy. Poza tym możesz zmienić logo firmy, dezaktywować serwis, sprawdzić podstawowe parametry newsroomu, w tym stopień wykorzystania przestrzeni dyskowej (po kliknięciu na „wyświetl pliki” podejrzysz wszystkie pliki z newsroomu, sortując je wedle wybranych kryteriów; z tego poziomu możliwe jest też usuwanie plików).

admin4.png

Poniżej ustawień polityki dotyczącej haseł, możesz ustanowić globalną firmową stopkę, która automatycznie będzie pojawiać się w stosownym polu przy tworzeniu nowej informacji prasowej.

Z kolei na samym dole, możesz śledzić aktywności w newsroomie. Podejrzysz jakie operacje zostały w nim wykonane oraz kto je wykonał. Istnieje podgląd daty, nazwy użytkownika, numeru IP, operacji oraz szczegółów operacji (jeśli są dostępne).



Piotr Ślusarczyk
Piotr Ślusarczyk