facebook web
Świąteczne kartki wideo - jak je zrobić dobrze?
15
grudnia
2016

Świąteczne kartki wideo - jak je zrobić dobrze?

Jacek Partyka
Jacek Partyka

Lubicie firmowe kartki świąteczne czy życzenia noworoczne? Czy uważacie, że to „obciach”? Jeśli jesteście w tej drugiej grupie ludzi i na dźwięk słów „firmowa kartka świąteczna” przechodzą was zimne dreszcze – polecam wam terapię, która na zawsze was z tego wyleczy:

Pan Maurice Lévy, prezes Publicis Groupe co roku składa podobne życzenia – zabawne w formie, bogatę w treść i doskonałe w swojej prostocie :)

Niezależnie jednak od waszego osobistego stosunku do takich kartek – często stoicie przed problemem rozesłania takiej kartki do swoich partnerów czy klientów. Jak to zrobić dobrze – teraz – kiedy najczęściej przyjmują one postać wideo?

Osadzić w treści maila?

To spore ryzyko. Klientów pocztowych jest bardzo dużo, a każdy z nich ma swoją własną politykę dotyczącą odtwarzania wideo. Gwarancję można mieć tylko w przypadku, gdy odbiorcy korzystają z gmaila, a osadzany filmik jest w serwisie YouTube – Google wspiera własne rozwiązania i pozwala na osadzanie materiałów wideo bezpośrednio w treści. Każda inna sytuacja to prawdopodobnie narastająca świąteczna frustracja.

Dodać jako załącznik?

Przyjmując, że filmik jest bardzo krótki i moglibyśmy to zrobić – i tak stanowczo odradzamy. Po pierwsze to większa szansa na złapanie się do filtrów antyspammowych. Po drugie – mało kto będzie ryzykował pobranie materiału wideo i odtworzenie go na własnym komputerze.

Co w takim razie zrobić?

My sugerujemy proste rozwiązanie.

1. W treści maila wstawiamy graficzną zajawkę wideo (najlepiej z przyciskiem play na środku – aby było jasne, że to wideo).
2. Linkujemy grafikę w mailu do strony, na której jest nagranie (wymaga wcześniejszego zamieszczenia go na stronie).
3. Odbiorca czytając maila widzi zajawkę – klika – i przechodzi bezpośrednio na firmową stronę, gdzie może zobaczyć wideo w pełnej krasie :)

To prosty sposób do zastosowania praktycznie w każdym programie pocztowym, a staje się jeszcze prostszy, jeśli korzystacie z naszego systemu.

W edycji kampanii w Komunikatorze wystarczy przesunąć bloczek Wideo do szablonu:

wideo.jpg

A następnie przejść do jego edycji i wybrać wcześniej wgrany plik wideo.

edytuj.jpg

I gotowe! To teraz czekamy na wasze kartki ;)



Jacek Partyka
Jacek Partyka